Ako si nájsť čas na chudnutie popri deťoch

Odkedy som sa stala mamou, pozerám sa na veľa vecí inak. Jedna z tých vecí, je napríklad aj čas a plánovanie. Keď som bola bezdetná, vôbec som si neuvedomovala, že som vlastne časový milionár, napriek tomu, že som chodila do práce, mala priateľa, rodinu, kamarátky a aj svoje koníčky. Neustále som sa sťažovala, že nič nestíham a nemám čas.

Zobudenie prišlo po narodení prvej dcéry, kedy som zistila, čo je to naozaj nemať čas si vypiť ani kávu. A to bola ešte len bábätko, takže tam sa to celé len začínalo. Postupom času som si začala organizovať veci inak, efektívnejšie a našla som si čas aj na to, ísť do fitka.

No teraz sú deti dve a keby aj bol čas na cvičenie tak,

  • deti nemá kto strážiť
  • fitko zaberie príliš veľa času- (čo je výslovne luxus)
  • alebo sa nám väčšinou postaví do cesty nejaká iná prekážka, s ktorou sme nerátali

A to všetko, (určite bude so mnou väčšina mamičiek súhlasiť), odoberá chuť k akémukoľvek cvičeniu, alebo zmeny jedálnička a vôbec robiť si robotu navyše.

Keby som mala opísať niektorý jeden z našich večerov, kedy sa teším na to že budem večer (v respektíve- v noci), študovať , tak by vyzeral asi takto:

Prvorodenú dcéru uspím (ak mám šťastie, okolo pól deviatej až deviatej večer, niekedy aj neskôr), medzitým sa zobudí jej mladši, skoro 2 mesačný brat a pýta si jesť, prebaliť a znova uspinkať. Kým sa to všetko udeje, je asi jedenásť hodín večer.

Nastáva moja chvíľa, kedy si môžem nájsť aspoň chvíľku čas na seba, no medzitým sa zobudí moja dcéra, ktorú idem uspať, keď ju uspím, zobudí sa opäť jej bratček. Toto celé sa zopakuje raz až dva krát a ja zistím, že už môžem pomaly tiež zalomiť, inak by som bola na druhý deň ako taký zombík.

Tým chcem povedať to, že je jedno či sa jedná o chudnutie, štúdium, čokoľvek…pri deťoch je ťažké dodržiavať nejakú rutinu, pravidelný program. Zrazu sa nám zmenia plány a to nám často odoberá energiu na čokoľvek…

Ako s tým zatočiť? Ako si nájsť čas na chudnutie, keď už dopredu vieme, že dodržiavať pri deťoch určité plány si vyžaduje konskú dávku úsilia…:-(

Všetci dobre vieme, že ak chceme schudnúť tak cvičenie a racionálna vyvážená strava k tomu neodmysliteľne patrí…Ale kde si má taká matka, ktorá je tu pre svoje deti 24 /7 ukrojiť na to čas? Matka, ktorá má na seba cez deň možno hodinu čas a aj to  až potom čo uspí deti. Niekedy do toho prídu nepredvídateľné udalosti a už je aj po tej hodine…

Napíšem vám pár príkladov z môjho života, ako to riešim ja.

Ako som už písala v mojom príbehu, nedávno som porodila a dostávam sa momentálne tiež späť do formy. Z pribratých 17 kíl mi ostalo ešte 6 kg. Čo si budeme rozprávať, stravovanie u mňa momentálne tiež nie je žiadna sláva, pretože som si v tehotenstve nedávala nejak extra pozor na to čo jem a koľko priberám. Nechcem na seba zbytočne tlačiť a idem radšej na to pomaly.

Neprežieram sa, ani to nepreháňam so sladkým, (no dobre stane sa, že niekedy zjem za deň troška viac sladkostí,:-) ) a nejem zbytočne fast food . Budem na tom tiež časom pracovať a opäť budovať svoj jedalniček, no povedala som si, že začnem riešiť najprv pohyb.

Ja milujem jógu a fitness. Najradšej by som šla na hodinu jógy, alebo do fitka a dala by som si poriadne zabrať. No bohužiaľ, momentálne to akosi neviem zapracovať do svojho programu a tak musím hľadať iné efektívnejšie riešenia.

Mne sa veľmi osvedčila metóda nosenia bábätka v šatke. Takže, keď sa napríklad vyberiem do mesta, (vzdialenosť od domu 5 km), zabalím malého do šatky a kráčam rýchlou chôdzou. Malý má momentálne skoro 5kg a spolu s rýchlou chôdzou je to výborný tréning. Takýmto štýlom spojím príjemné s užitočným.

Večer si idem zabehať, keď viem, že mi má kto postrážiť deti. Eventuálne by sa dalo ísť aj do fitka, ale viete ako je to večer, fitko praská vo švíkoch, pretože po práci chodia ľudia väčšinou cvičiť a daľšia vec, fitko mi zaberie minimálne 2 hodiny, čo už je pre mňa luxus. Myslím si, že je hlúposť ísť do fitka len raz za čas , keď si na to nájdem čas. Malo by to byť skôr cielené a pravidelné, preto škrtám fitko zo svojho programu a volím varianty, ktoré majú v mojom programe pravidelný režim.

Cvičenie doma …je síce nuda a nemáte taký feedback ako vo fitku, ale pokiaľ človek nemá inú možnosť , musí byť vdačný aj za to.

Keďže doma nemám žiadne profi prístroje , ani toľko priestoru, volím výslovne jednoduché cviky, ktoré zaberajú, nič tým nepokazím a výsledky sa časom ukážu. Stačí 15 minút denne, by ste neverili, ale fakt to funguje! 15 minút denne si nájde hádam každý a pravidelným cvičením sa dajú dosiahnúť krásne výsledky.

Mne sa veľmi osvedčila napríklad jóga. Pozdrav slnku je absolútny základ a jednoduchý sled cvičení. Ak viete ako sa cvičí pozdrav slnku a spravíte si ich ale 5 za sebou, môžete byť pyšní, že máte denný trening za sebou a pritom nie je dôležité ovládať krkolomné pozície z jógy.

Ja som si obľúbila napríklad ashtanga jógu a tu si zacvičím tak 15 minút denne a moje svaly su výborne ponaťahované. Pomáha mi to pri bolestiach chrbta, ktoré mi zostali od pôrodu a navyše pekne formuje postavu.

Čo sa týka jógy, odporúčala by som ísť najprv na začiatočnícke hodiny, aby ste sa naučili aspoň tie základy a keď budete cvičiť doma, budete vedieť čo presne treba robiť, aby ste si neublížili. Takže to sú také moje tipy na cvičenie, ak nemáte čas ísť do fitka, alebo nemáte čas na pravidelný hodinový tréning.

Je jedno akým štýlom sa začnete hýbať, skrátka treba vymyslieť alternatívu, ktorá vám vyhovuje na to, aby ste ten pohyb zahrnuli do vášho týždenného plánu a to minimálne 3-krát do týždňa. Nebuďte na seba prísni, ja viem pri chudnutí na seba človek musí byť prísny, ale tu ide o to, vôbec začať. A časom k sebe pritiahnete tie správne informácie, správných ľudí, ktorí vám pomôžu.

Dajte STOP všetkým výhovorkám a začnite s tým čo máte, hneď teraz.

Pár otázok na záver :

Ako by sa vám dalo zahrnúť cvičenie do vášho programu?

Kedy je ten čas, že viete s istotou určiť, že by ste si mohli zacvičiť aspoň na 15 minút denne?

Ako inak by ste veci mohli zorganizovať, aby ste mohli pohyb zaradiť do vašej bežnej rutiny?…príklad nechať auto doma a ísť peši na trať XY….

Bývate na poschodí? Výborne, chodťe peši, zabudnite na výťah.

Skúste porozmýšľať, ako by sa to dalo, nie, ako to nejde… Kto chce si cestu nájde a kto nechce, si vymyslí všetky možné výhovorky.

To je odo mňa na dnes všetko a daľšie tipy a triky pre chudnutiachtivé mamičky môžete nájsť na mojom blogu www.nataliagruenwald,sk 

 

Natalia Grünwald
Som veľký nadšenec zdravého životného štýlu a mama 2 malých detí. Pomáham maminkám dostať sa opäť do formy , nadobudnúť svoje "nové JA" a uzdraviť svoje telo aj myseľ. moj pribeh si mozete precitat tu >>
Komentáře

Přidat komentář

Ihre E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.